Ka politsei- ja piirivalveameti liiklusjärelevalvekeskuse ennetusspetsialist Marina Aleksejeva tõdeb, et kõige sagedamini tuleb politseil sekkuda olukordadesse, kus elektritõukerattaga sõidab korraga kaks inimest. „Kergliikur ei ole selliseks sõitmiseks mõeldud. Kahekesi on elektritõukeratas tunduvalt halvemini juhitav ja õnnetused juhtuvad hõlpsamini!“
Kahekesi kergliikuril sõitmine võib tunduda lõbus, kuid siin varitsevad sõitjaid ohud, mida ei taheta või osata teadvustada. Esiteks halveneb märgatavalt juhi võimekus tõukeratast tasakaalus hoida, teiseks pole tõukerattal piisavalt ruumi, et mahutada kahte jalapaari. Kolmandaks ületatakse niimoodi lubatud kaalulimiiti, neljandaks segab reisija juhil liikluse jälgimist, segab vaatevälja ja raskendab juhtimist ning ohuolukorras reageerimist. Lapsevanemad, kes sõidutavad enda elektritõukerattal lapsi, käituvad eriti vastutustundetult, sest lapse jaoks ei ole piisavalt ruumi, et turvaliselt sõidukil viibida ja kinni hoida. Kõigi nende kaasuvate põhjuste pärast ongi tõukeratas ette nähtud seni ühe inimese veoks.
„Õnnetuste ennetamiseks tuleks parandada inimeste teadlikkust võimalikest ohtudest ja reeglitest ning nii kaasliiklejad kui ka tõukerattur peavad tegema kõik selleks, et õnnetust ei juhtuks. Käitugem liikluses arvestavamalt, liikleme kainelt ja oleme hoolikamad,“ nendib Aleksejeva. Lähemalt saab kergliikurite seadusest lugeda siit.
17-aastane elektrilise tõukeratta fänn, Pelgulinna gümnaasiumi õpilane Matten Pedak on kasutanud elektritõukeratast üle aasta, alguses ratast rentides. Pool aastat tagasi sai ta kingiks päris oma ratta ja nüüd on temast saanud igapäevasõitja. „Minu maailm on tänu tõuksile palju avardunud. Käin sellega iga päev koolis ning sõbrad ei ela enam sugugi liiga kaugel. Vahel käin sõitmas ka niisama, oma lõbuks.“