Ta lisab, et kurb statistika ütleb, et kuigi liikluses hukkunute arv on vähenenud, ei ole inimvigastatutega liiklusõnnetuste koguarv kahjuks aastatega kahanenud. Vigastatuid on aastas ligikaudu 1700 ning pigem on kerkinud raskelt vigastatute arv. Seega võib Mareki sõnul teha järelduse, et hukkunutega õnnetuste arvu vähenemine on tingitud tegelikult autode turvalisuse paranemisest ning purjus juhtide arv tänaval on jäänud samale tasemele.
14 aastaga on koolitust saanud üle 25 000 noore
Just eelnev ongi põhjus, miks Marek nõustus oma lugu avalikult rääkima ning projektis „Selge pilt...!?“ osalema. „Töötasin Tartus invaabivahendite keskuses, kui ühel päeval astus sisse liikluspsühholoog doktor Gunnar Meinhard ning ütles, et üks sõber soovitas tal pakkuda mulle ideed tulla noortele oma kogemusest rääkima. Ausalt öeldes arvasin, et pole kuigi hea mõte rääkida, kuidas end täis jõin ja hunnikusse sõitsin. Arvasin, et nad naeravad mu välja!“
Ent siiski oli Marek nõus katsetama ning 14 aastat tagasi tegid nad koostöös politseinike ja toonase maanteeametiga esimese proovikoolituse. Tänaseks on koolitusi olnud üle 1000 ja koolitatavaid rohkem kui 25 000. Need on suunatud gümnasistidele ja kutsekoolide noortele, kes on äsja saanud või tegemas juhiluba.
„Olen tegelikult selles mõttes ehk kehv näide, et minusuguseid, kes õnnetusest nii ruttu üle saavad, tööle lähevad ning täisväärtuslikku elu hakkavad elama, on umbes üks protsent. Väga paljud elavad nelja seina vahel kodus või hooldekodus. Eks inimeste iseloom on erinev, aga kordan veel – minul oli väga palju abi sõpradest, kes ei jätnud mind norutama. Tänusõnad muidugi ka Tartu Liikumispuudega Inimeste Ühingu juhile Heldur Otsale, kes vedas mind teiste minusuguste sekka ning näitas, kuidas ratastooliinimesed juhivad autot, käivad tööl ja saavad reaalselt ise peaaegu kõigega hakkama. See oli väga motiveeriv.“