* Pidurit vajuta ainult siis, kui takistus ilmub väga ootamatult ja on nii lähedal, et ümber ei jõua põigata.
* Kui näed takistust kaugemalt, siis vähenda kiirust ja võta pidurdades hoog maha. Isegi kui ei saa põigata, sõidad takistusele otsa väiksema kiirusega.
* Sinu sõidukiirus ei vähene, kui teised sinust mööda sõidavad!
* Kui sõiduk satub kurvis esiosalibisemisse, vajuta manuaalkäigukastiga masina puhul sidur alla ning automaatkäigukastiga sõiduki puhul vabasta gaasipedaal. Keera rooli otsemaks.
* Külglibisemise korral vajuta sidur alla, automaadi puhul vabasta gaasipedaal ja keera rooli libisemise suunas – see aitab taastada ratta haardumist. Seejärel juhi sõidukit soovitud suunas.
* Ole rooliga täpne, kui sõiduki juhitavus hakkab taastuma! Rool peab olema otse enne kui sõiduk, sest muidu jätkub kõik teises suunas.
* Nutikas juht planeerib oma teekonda ette, kasutades portaali Tark Tee!
Transpordiameti liikluseksperdi Villu Vane sõnul tuleb talvel endale meelde tuletada, et lubatud maksimaalne sõidukiirus ei ole kohustuslik. Hoidma peaks tunduvalt pikemat pikivahet, sest pidurdusmaa on palju pikem.
Jalakäija liiklemine talvistes oludes
Möödunud aastal hukkus Eestimaa liikluses 13 jalakäijat – seitse asulas ja kuus maanteel. Pimedal ajal juhtunud õnnetustes hukkus viis jalakäijat, kusjuures ükski neist ei kasutanud helkurit ega muud valgusallikat.
Maanteeameti ennetusosakonna ekspert Darja Lukašenko-Tšistotin ütleb, et helkurita jalakäija on pimedates oludes lähitulede valguses nähtav alles 30 meetri pealt. Õigesse kohta ehk umbes autotulede kõrgusele kinnitatud kvaliteetse helkuriga oleme aga lähitulede valguses nähtavad juba 130 ja kaugtulede valguses lausa 300 meetri pealt.