Miidla ise on aktiivne jalakäija ja ühistranspordi kasutaja. „Võimaluse korral käin jalgsi, eriti tegin seda koroonaajal, mil kodust Pelgulinnast kesklinna või kaugemalegi kõndimine oli tavaline. Tallinna ühistransport on üsna mugav, eriti meeldib mulle reisiplaneerija – kogu marsruudi saab ajaliselt planeerida ja hilinemise hirmu pole. Kui eakal pole liikumist pärssivat puuet, tuleks eelistada jalgsi liikumist. Aga ohutult!“
89 protsenti ülekäiguradadel juhtunud õnnetustest eakatega toimub reguleerimata ülekäiguradadel
„Statistika näitab, et eakad jalakäijad satuvad õnnetustesse peamiselt asulates, kõige enam lõuna ajal ja tööpäeva lõpus,“ tõstab Diana Okas esile. „Nad ületavad teed kõige rohkem nii reguleeritud kui ka reguleerimata ülekäigurajal. Kui aga vaatame statistikat, siis enim eakatega ülekäigurajal toimunud liiklusõnnetustest on aset leidnud reguleerimata ülekäiguradadel – 2021. aastal lausa 89 protsenti. See tuleneb asjaolust, et jalakäijad rõhuvad ülekäigurajal oma eesõigusele, kuid sõiduki peatumisteekond on pikk. Kui jalakäija sellega ei arvesta ning astub hooletult teele, ei ole autojuhil võimalust sõidukit pidama saada ka siis, kui ta on jalakäijat märganud. Seepärast tuleb alati enne sõiduteele astumist veenduda, et sõidukijuht on peatunud või tal on piisav vahemaa sõiduki peatamiseks.“
Ta lisab, et autojuht peab arvestama, et eakamatel läheb tee ületamiseks kauem aega ning samuti on nende reageerimisaeg pikem, olgu tegemist jalakäija, jalgratturi või sõidukijuhiga. Samuti tuleb autojuhtidel olla tähelepanelikum haiglate ja hooldekodude lähedal, sest seal liigub eakaid rohkem, ent nende nägemine ja kuulmine on võrreldes nooremate liiklejatega kehvem. Paraku on paljudel eakatel kombeks ületada teed vales kohas või diagonaalis, samuti tekib konflikte tagurdavate sõidukite juhtidega, sest eakad ei oska autode liikumist ette prognoosida.