Jakob Rosinal on nägemispuue ja linnas kasutab ta sageli sama marsruuti. Sellegi poolest on linnas kõndimine tema jaoks kohati halvas mõttes seiklus. „Loomulikult on linnaruum pidevas muutumises ja sellega tuleb arvestada, kuid eriti keerulised on vaegnägijate jaoks tänavatele jäetud tõukerattad,“ rääkis ta.
Milles on probleem? Kui näiteks tõukeratas on jäetud keset teed püsti, siis võib nägemispuudega jalakäija saada tänu valgele kepile aru, et teel on takistus, kuid kuna tõukerattal on juhtraud tunduvalt laiem, siis võib ta rattale siiski otsa komistada. Kui aga ratas on kõnniteel kummuli, siis ei pruugi nägemispuudega inimene seda märgata, kuna valge kepp pole väga suure kaldega ja see võib tõukeratta alt lihtsalt läbi minna.
„Mul pole numbrilist statistikat, kuid tean kümneid ja kümneid juhtumeid, kus pimedad või vaegnägijatest jalakäijad on kukkunud hooletult jäetud tõukerataste otsa ja murdnud suisa luid,“ rääkis Jakob Rosin, kes on ka ise sarnase probleemiga kokku puutunud.
„Kord oli tõukeratas pargitud keset kõnniteed, kus ühel pool oli majasein, mistõttu mul ei jäänud muud üle, kui astuda sõiduteele, kus siis kõik vastutulevad autod signaalitasid,“ meenutas ta.
Eluohtliku olukorra võivad nägemispuudega inimestele tekitada aga need tõukerattad, mis on pargitud reljeefsetele tänavakividele, mis paigaldatakse näiteks ülekäiguraja algusesse ja lõppu, astmete ja treppide otstesse. Kui pime liikleja saab aru, et seal on takistus, üritab ta sellest mööduda, saamata aru, et on jõudnud näiteks ülekäigurajani.