Eesti Jahimeeste Selts on aastaid tegelenud ennetustööga, viimaks ulukitega seotud liiklusõnnetused miinimumini. Kuigi sellel teemal on räägitud aastaid, on suur töö veel teha, sest Eesti mosaiikse maastiku tõttu satub meie teedele palju metsloomi. Teisalt ei õpetata ka autokoolides, kuidas ulukitega kokkupõrget vältida.
Eesti Jahimeeste Seltsi projekti „Ulukid teel“ juht Urmas Salmu on seda meelt, et turvalise sõidu tagavad ka väikesed eelteadmised loodusest ja loomade füsioloogiast. Kõige ohtlikum aeg sõidukijuhile on päikesetõus või tund enne päikseloojangut, sest just siis on liikvel kõige enam metsloomi, kes ärkavad või liiguvad sel ajal oma magamiskohtadesse. Juhtidel tuleb eriti tähelepanelik olla ka n-ö ökotoni nurkades ehk üleminekualadel näiteks põllu ja metsa vahel. Taolistel metsaservadel liiguvad eelkõige metskitsed, kes vajadusel ei jäta juhust kasutamata ja ületavad ka sõiduteed.
Rusikareegel on see, et looma ei tohi hirmutada. „Kui näeme kaugelt, et metsloom on teel, siis tuleb kiirus maha võtta, mitte hakata signaali andma,“ rääkis Urmas Salmu. „Sellega kutsuksime endale õnnetuse kaela, sest loom võib ehmuda ja keerata tagasi teele, sest see tee oli tema jaoks turvaline.“
Sõidukijuhid peaksid kindlasti teadma, et sõralistel, kelle hulka kuuluvad ka metskitsed, põdrad ja metssead, asetsevad silmad külgedel. Seetõttu ei näe nad kahemõõtmeliselt nagu kiskjad, sh inimene, aga kahemõõtmelise vaateta ei oska loom ohu kaugust hinnata. „Metsloom näeb, et auto tuleb, kuid ühel hetkel on see auto kohal ja siis on juba hilja,“ selgitas Salmu. „Loomulikult, kui sõiduk tekitab piisavalt müra, siis heidutab see looma, kuid siit tuleb teine probleem – tänapäeva autod sõidavad liiga vaikselt.“