„Elektritõukerattad lubati nii jalakäijale kui ka jalgratturile mõeldud teedele ja teeosadele, sest meil ei ole nii head liikluskeskkonda, mis on loodud vaid jalgratturitele ja kergliikurijuhtidele. Liikluskeskkonnal on liiklejate käitumises väga suur roll. Väga paljudes Euroopa riikides, nagu Saksamaal ja Taanis, on kergliikuriga keelatud liigelda alla 14- või 15-aastastel noortel,“ toob Luik näite meetmetest, mis aitaks kaasa liiklusviisakuse parandamisele ja õnnetuste vähendamisele.
Eestis on kergliikurireeglite tundmaõppimine 10–15-aastaste noorte jalgratturikoolituse osa, kuna jalgratta juhtimisõigusega noor võib kergliikuriga iseseisvalt sõita ka sõiduteel, kui tee ääres puudub kõnnitee või kergliiklustee. Infomaterjal kergliikurijuhi reeglite kohta on koondatud veebilehele liikluskasvatus.ee.
„Kiiruse valikul on oluline teadvustada, et maksimumkiiruse arendamine ei ole kohustus, vaid võimalus. Maksimaalse kiirusega võib sõita vaid juhul, kui kergliiklustee on vaba ja pikalt hea nähtavusega ning läheduses ei viibi teisi liiklejaid. Ristmikud ja kergliiklusteede lõikumised sõiduteega tuleb ületada ainult jalakäija kiirusel ehk 3–7 km/h,“ rõhutab Luik. Lisaks tuleb kiiruse valikul arvestada teeolusid: kate, laius, teel olevad puulehed, kruus või liiv, märg teekate ja kevadel-sügisel võimalik must jää.
Üheks suureks murekohaks on kujunenud elektritõukerataste parkimine. Elektritõukeratast tohib parkida ka kõnniteel, kuid teistele liiklejatele tuleb jätta vabaks vähemalt 1,5 m laiune käiguriba ning sõiduvahend ei tohi segada teisi liiklejaid ega takistada nende liikumist. Pimedal ajal on juhtunud palju õnnetusi, kus jalgratturid või jalakäijad on valesti pargitud tõukerataste otsa sõitnud või kõndinud ja viga saanud. Lisaks on teistega mittearvestav parkimine suur probleem näiteks vaegnägijatele, liikumispuudega inimestele, abivahendite kasutajatele ja vanemaealistele.
Statistika
2019. aastal oli üle 15-aastastest Eesti liiklejatest sõitnud aasta jooksul elektrilise tõukerattaga 9 protsenti elanikkonnast, 2021. aastal juba 22 protsenti. Kasv jätkub. Kuni 14-aastastest lastest sõitis jalgrattaga 2021. aastal 88 protsenti ja elektritõukerattaga 23 protsenti.
Lisainformatsiooni leiad Transpordiameti kodulehelt siit.